tisdag 20 mars 2018

Blodkroppar blev till leukemiprat...

Hej!
Idag spårade väl lektionen ur lite, och jag fastnade i att prata om när jag hade leukemi istället för att fullfölja resonemanget med de olika blodkropparna.

Å andra sidan så handlar ju leukemin om blodet, och vi ska ju undervisa om sjukdomar i blodet, men framförallt tycker jag att det blir ett prat om livskunskap. Vad värderar vi här i livet? När vi är friska har vi hur många önskningar som helst, och krav på att saker ska bli på ett visst sätt, gnäller på saker som är tråkiga. Men om man är sjuk har man bara en önskan - att bli frisk.

Det är saker som är viktiga att reflektera över, särskilt som vi idag lever ett ganska hektiskt liv, ofta med fokus på yta och, kanske fejkad "facebook-lycka".

Försök att vara tacksam för vad vi har, landa i det och försöka uppskatta vår vardag.




På bilden ovan ser man mig på klassfoto från åk 6, och sedan hur jag ser ut under pågående cellgiftsbehandling i åk 7.

/ Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar