söndag 24 januari 2016

Måndag 25/1 Lektion 9D

Hej!

Idag kommer ni att få vikarie då jag är hemma med vår lille 3-årige gosse som har lite feber. Det innebär ju inte något mindre arbete för er, kanske mer troligt att ni "hinner längre" när jag inte är med och babblar på om forskning om mobiler och strålning... :)

Idag vill jag att ni tillsammans jobbar lite med boken. Ni har området från sid. 230 i Puls Biologi (den med apan på) och framåt ända till 242 (förutom hormoner som vi ännu inte har gått igenom, men som ni har med på sida i ert häfte ni fått). Läs igenom och repetera, känn att ni är bekanta med allt på ett mer eller mindre djupt plan. Ni får gärna jobba tillsammans, vissa (de med behov av läs/skrivstöttning) kan få gå ut och sitta vid bordet utanför alternativt i ett grupprum och läsa högt för varandra, jag vet att ni är SÅ duktiga på att ta detta ansvar.

Längre bak i boken, på sidan 250 finns Minns Du?- och Förstår Du?-frågor. Börja jobba med dem så kommer ni att få ut mina små fina kort så fort jag kommer tillbaks (förmodligen redan på tisdag). Det räcker om ni hinner till och med fråga 11 på Minns Du? och fråga 5 på Förstår Du?

Lycka till!
/ Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar